En tilfredshedsmåling er en investering

Der er visse ting, som en virksomhed altid bør gøre og selvom det er nogle vigtige ting er der mange virksomhedsejere der negligerer disse ting. Det er en fejl og derfor bør man have en detaljeret liste, hvor der står skrevet hvilke ting man skal have styr på og hvad man skal gøre. Noget af det man skal sørge for at man har styr på det er tilfredsheden blandt ens kunder og samarbejdspartnere. Man er nemlig meget afhængig af disse personer og derfor er det yderst essentielt, at man sørger for at foretage en tilfredshedsmåling af og til for at være sikker på, at folk de er tilfredse med de produkter, services eller ydelser man udfører.

Foretag en regelmæssig tilfredshedsmåling

Mange folk, som har virksomheder finder ud af, at det at foretage en tilfredshedsmåling er vigtigt og hvis man er en god virksomhedsejer gør man naturligvis det, der skal til i virksomheden for at få den til at køre rundt. Derfor er det meget muligt at man foretager en tilfredshedsmåling umiddelbart efter man har fået at vide, at dette er en god ide. Og måske får man en masse gode resultater ud af dette, som man straks begynder at handle på og det kan være, at man kan føle en direkte opadgående kurve i forhold til bundlinjen.

tilfredshedsmåling

Noget af det, som dog meget ofte sker er, at man så efterfølgende ikke får fulgt op på det. Man bruger måske lang tid på at foretage den pågældende tilfredshedsmåling og dernæst får man det aldrig gjort igen. Det er en skam fordi, at det aldrig kan være en god ting da det er godt at finde ud af hvor tilfredse ens kunder er løbende i stedet for kun at finde ud af det én gang, da dette naturligvis sagtens kan ændre sig. Man bør derfor sætte en tilfredshedsmåling ind i kalenderen ca hver tredje måned således, at man af og til har mulighed for at tjekke op på hvor tilfredse ens kunder og forretningsforbindelser er.

Kompetente medarbejdere skal udføre tilfredshedsmåling

Der er meget stor forskel på hvor gode folk er til at foretage en tilfredshedsmåling og derfor bør man sørge for, at man beder nogle kompetente medarbejdere om at gøre dette. Hvis ikke man føler, at man har dette så kan det være, at man er nødt til at få et konsulentfirma til dette. Der findes mange firmaer derude der har stor erfaring inden for at lave sådan en tilfredshedsmåling så det er en god måde at få nyttige informationer.

Der vil dog også i en virksomhed ofte være nogle medarbejdere, som kan stå for denne tilfredshedsmåling og meget ofte vil det være folk fra kommunikationsafdelingen der har en erfaring, som gør, at de kan foretage sådan en måling. Tit vil det være en spørgeskemaundersøgelse man laver, hvor kunder og forretningsforbindelser kan svare på en række spørgsmål. Det næste led i den pågældende tilfredshedsmåling er, at man tæller de forskellige svar sammen for at finde ud af om der er nogle særlige tendenser og generelle ting man kan sige.